Java Intro ***ONLINE***

1390zł

Java niezmiennie zajmuje czołowe miejsca na listach najpopularniejszych języków programowania. Według danych TIOBE Java utrzymywała się na podium dłużej niż jakikolwiek inny język przez kilka dekad. Wiele dużych firm wykorzystuje Javę do tworzenia oprogramowania i aplikacji. Programiści Javy są nieustannie poszukiwani na rynku IT. Zaletami Javy jako są z pewnością uniwersalność oraz duża społeczność koderów posługujących się tym właśnie językiem programowania. Na kursie nauczysz się zmiennych, instrukcji sterujących, typów danych oraz poznasz różnice pomiędzy programowaniem proceduralnym a obiektowym. Poznasz podstawowe struktury danych oraz nauczysz się pisać proste aplikacje.

Kurs obejmuje takie zagadnienia jak:
➔ podstawowa struktura danych
➔ wybrane elementy systemu plików
➔ sortowanie
➔ programowanie sieciowe
➔ wybrane elementy HTML.

Kurs oprócz 30 godzin zajęć z trenerem oraz 20 godzin samodzielnej pracy zawiera także przygotowanie do stworzenia portfolio oraz certyfikat i referencje z opinią mentora wystawione na prośbę uczestnika na zakończenie nauki.

Najważniejsze informacje

  • 30h pracy z wykładowcą i grupą na żywo+ 20h nauki samodzielnej w dni wolne od zajęć
  • 10 x 3h wieczornych spotkań w godz. 17:30-20:30Cały kurs trwa 3 tygodnie
  • Zajęcia w grupach od 9 do 12 osóbKursy specjalistyczne do max 8 osób
  • Kursanci łączą się z trenerem na ZoomieWszystkie nasze zajęcia są nagrywane a materiał wideo wysyłamy następnego dnia
  • Komunikatorem z trenerem oraz grupą poza zajęciami jest Slack

Wybierz terminy

  • 21.09.2020-12.10.2020 Kurs wieczorowy
Nie znalazłeś terminu dla siebie? Skontaktuj się z nami

Plan nauki

  1. Lekcja wstępna

    Trener przeprowadzi krótką ankietę poziomującą, sprawdzającą umiejętności (każdy spróbuje napisać na kartce kalkulator w dowolnym języku programowania). Uczestnicy opowiedzą o swoich oczekiwaniach dotyczących kursu, żeby skonfrontować je z trenerem i ustalić wspólne cele.

  2. Lekcja 2/10

    Pokazanie typowego dnia programisty pracującego w korporacji i startupie oraz technologii jako zautomatyzowanych rozwiązań konkretnych problemów. Przedstawienie współczesnych technologii javowych i środowiska do tworzenia kodu (IntelliJ IDEA). Następnie pobieranie, instalowanie oraz uruchamianie pierwszego programu. Uczestnicy razem z trenerem wspólnie spróbują napisać kalkulator w paradygmacie proceduralno-imperatywnym – zmienna, instrukcje sterujące, typy danych.

  3. Lekcja 3/10

    Przeprowadzenie gamifikowanego quizu przypominającego tematy omawiane na poprzednich zajęciach. Wstęp do programowania obiektowego w języku Java – klasa, instancja, obiekt, pole, metoda. Przedstawienie różnic między kodem proceduralnym a obiektowym oraz wspólne pisanie kalkulatora w wersji obiektowej, a także omówienie różnic w obu wersjach kalkulatorów. Następnie wspólne pisanie prostej gry tekstowej 2D, w której gracz porusza łódką.

  4. Lekcja 4/10

    Przeprowadzenie gamifikowanego quizu przypominającego tematy omawiane na poprzednich zajęciach. Kontynuacja pisania aplikacji z łódkami – obsługa wyjątków, brzegi ekranu, zawijanie, uwzględnienie wiatru, statek zajmujący więcej niż 1 znak, ASCII. Przedstawienie podstawowej struktury danych – tablica, ArrayList, LinkedList, TreeSet, TreeMap. Wspólne pisanie gry typu Snake – przechowywanie i modyfikacja stanu, pamiętanie wyników graczy na Scoreboardzie.

  5. Lekcja 5/10

    Przeprowadzenie gamifikowanego quizu przypominającego tematy omawiane na poprzednich zajęciach. Dziedziczenie po klasach i implementowanie interfejsów. Omówienie wybranych elementów systemu plików – czytanie z pliku, tworzenie pliku, sposoby zapisu do pliku, prawa dostępu do pliku. Zapisywanie i odczytywanie wyników Snake’a do/z pliku.

  6. Lekcja 6/10

    Przeprowadzenie gamifikowanego quizu przypominającego tematy omawiane na poprzednich zajęciach. Zajęcia buforowe.

  7. Lekcja 7/10

    Przeprowadzenie gamifikowanego quizu przypominającego tematy omawiane na poprzednich zajęciach. Sortowanie bąbelkowe (bubble sort). Rekurencja. Sortowanie przez scalanie (merge sort). Przedstawienie wybranych elementów złożoności obliczeniowej i pamięciowej. Sortowanie Scoreboardu w Snake’u.

  8. Lekcja 8/10

    Przeprowadzenie gamifikowanego quizu przypominającego tematy omawiane na poprzednich zajęciach. Najpopularniejsze biblioteki i frameworki. Maven jako narzędzie budowania i zarządzania zależnościami. Maven central. Wersje bibliotek. Wsteczna kompatybilność. Dependencies hell.

  9. Lekcja 9/10

    Przeprowadzenie gamifikowanego quizu przypominającego tematy omawiane na poprzednich zajęciach. Omówienie wybranych zagadnień programowania sieciowego – TCP/IP, ISO/OSI, HTTP/S. Wybrane elementy HTML. Pobieranie zawartości tabeli wybranego indeksu giełdowego. Modelowanie zawartości strony na klasy. Policzenie prostego wskaźnika analizy technicznej na podstawie podanych danych. Sortowanie i filtrowanie danych. Prezentacja przetworzonych danych dla użytkownika.

  10. Lekcja 10/10

    Przeprowadzenie gamifikowanego quizu przypominającego tematy omawiane na poprzednich zajęciach. Zajęcia buforowe. Wspólne podsumowanie kursu.

Dofinansowanie

Zależnie od sytuacji budżetowej i Twoich preferencji pomożemy Ci dobrać sposób sfinansowania kursu. Podpowiemy skąd pozyskać środki i jak rozłożyć płatności, żeby łatwiej wejść w obszar IT. Nasi pracownicy z Działu Obsługi chętnie pomogą i odpowiedzą na pytania, jakie możesz mieć.

Poznaj sposoby dofinansowania
ikona

Masz wątpliwości? Potrzebujesz pomocy? Skontaktuj się z nami!